El partit és intranscendent a efectes substancials de la classificació a Tercera, tot i que els egarencs, que han assegurat la vuitena posició entre 21 equips, podrien escalar alguna plaça si guanyen i Reus i Europa punxen.
Els tarragonins, filials del Nàstic, s’han caracteritzat pels esculls però alhora per cert equilibri. És un cas en què la percepció de dificultat contrasta amb els resultats positius assolits pels rogencs. Fins i tot la temporada passada, amb un 3-0 advers, el “miracle” de Castelldefels en l’última jornada (i en l’últim sospir) va permetre els egarencs arrabassar la promoció d’ascens als pobletans, que van caure al camp de l’Espanyol B.
Contra La Pobla la majoria de partits són equilibrats. El balanç particular afavoreix els tarragonins, tot i que en títols (el principal indicador) s’hi imposa el Terrassa FC. El saldo particular és de 3 triomfs, 7 empats i 5 derrotes, 11 gols a favor i 16 en contra. El darrer matx, a la primera volta, el 23 de desembre del 2018, va suposar un triomf del Terrassa FC per 2-0, amb gols de Coro i Daisuke. Aquesta victòria, la primera a l’Olímpic contra aquest oponent, va permetre al Terrassa FC situar-se quart, posició de promoció d’ascens que va mantenir durant 10 jornades seguides.
Els egarencs han assolit dues victòries a La Pobla. La primera, per 1-2, va arribar el 5 de desembre del 2010, amb dues dianes de Carlos Martínez. La campanya 2011-12 es va donar un 0-0, i el 2012-13 el Terrassa FC va aconseguir un nou 1-2 (gols de Roca i Vilajosana). L’opció de seguir sumant i d’acabar la temporada en ratxa ha de ser un estímul per als terrassistes.
Dr. Joan Francesc Fondevila Gascón
Foto: Juanma Medina Luque




.




























