Mentrestant, el Terrassa FC femení, campió matemàtic (un balanç de 22-1-2, 103 gols a favor i 26 en contra després del triomf per 3-4 a Pardinyes), rebrà el Mirasol-Baco Unión amb l’objectiu de sumar més números favorables.
Contra el Vilassar, els egarencs dominen a plaer el balanç particular: 9 victòries, 4 empats i una derrota, 41 gols a favor i 9 en contra. La primera experiència egarenca a Vilassar va produir-se el 27 d’agost del 1922. Tanmateix, els egarencs no es van enfrontar al Vilassar, que encara no havia nascut, sinó a l’Iluro de Mataró. El Terrassa FC va conquerir la Copa Anís del Mono per 2-3, amb dues dianes de Broto i una de Segarra. El primer partit contra el Vilassar de Mar al Maresme arriba el 24 de juny del 1923, i es resol amb un categòric 1-6.
Tots dos conjunts no coincidirien fins al 1997, a Terrassa, amb triomf local per 2-0 (doblet de Campuzano). El 17 d’octubre del 2002, l’any de la Copa Catalunya i l’ascens a Segona Divisió A, els egarencs, en un amistós, esmicolen el Vilassar de Mar per 10-0 (Dot, Keko 3, Besora, Pedro Riesco, Juan Carlos 2, Babangida, Monty).
En l’actual tongada a Tercera Divisió, el 2013 el Terrassa FC va guanyar per 0-2 (doblet de Roca). Un 1-1 (Montoro), un 1-3 (un gol de Merchán i dos de Batanero) i un 0-0 la temporada passada reflecteixen el domini egarenc, tot i que darrerament el triomf és més complex. El Vilassar, tot i haver descendit matemàticament, està plantant cara als adversaris i no ho posarà fàcil.
Dr. Joan Francesc Fondevila Gascón




.




























