Terrassa FC B: quatre finals per a un somni

Terrassa FC B: quatre finals per a un somni

El Terrassa FC B, que va golejar el Fàtima a Igualada per 1-5, es troba a quatre jornades d'enllaçar dos títols i dos ascensos, una fita inèdita en el futbol masculí rogenc i que pot reforçar el planter del club i obrir expectatives a jugadors amb potencial per acabar jugant al primer equip.

Terrassa FC Dilluns, 20 abril 2026

La possible consecució només troba un referent en el doble títol i ascens del primer equip de la secció de futbol sala (campió de Primera Catalana el 2021-22 i de Divisió d'Honor catalana el 2022-23 en dues temporades consecutives, que va menar a Tercera Nacional) i, amb matisos, en el futbol femení (dos ascensos, de Primera Catalana a Preferent, el 2017-18 i de Preferent a Primera Nacional, el 2018-19, però un títol, ja que, en el segon ascens, l'equip va acabar tercer).

Cal indicar que en altres seccions triomfants d'esports d'equip del Terrassa FC, com les d'hoquei herba i hoquei sala masculí i femení o futbol platja, els egarencs sempre han estat a la màxima categoria (a més de disposar, en algun cas, de filials), de forma que era impossible per raons òbvies assolir aquestes progressions de categoria. L'impressionant palmarès del Terrassa FC, amb màxims títols internacionals, estatals i catalans, prové en part d'aquest riquesa poliesportiva.

El cas del Terrassa FC B comporta implicacions estructurals. Per al projecte futbolístic comandat des de la banqueta per Oriol Alsina, que el primer filial accedeixi a Primera Catalana és vital, atès que això facilita l'atracció de futurs talents, que observen de forma més factible la possibilitat de donar el salt al primer equip. A menys categories de distància, més opcions en tots els sentits.

La Primera Catalana es divideix actualment en tres grups. Al tercer, de fet, hi juga el Natació Terrassa, que lluita per la permanència amb equips amb certa trajectòria històrica en l'àmbit territorial com el Tortosa, el Santboià, el Tàrrega o la Rapitenca. Aquest graó és el pas previ a la lliga elit, la màxim categoria d'àmbit català, integrada per un sol grup. Per sobre ja trobem la Tercera Federació (categoria estatal), on el CP San Cristóbal està protagonitzant una gran actuació en els darrers anys contra rivals amb molt més pressupost.

El filial vermell, entrenat per Rubén Hurtado, ocupa la primera posició del Grup 4 de Segona Catalana, amb 58 punts, davant del Puig-reig (50 punts i un partit menys), Gironella (49), Berga (49 punts i un partit menys) i Sabadellenca (37). Els terrassistes guanyen l’average particular a Puig-reig i Berga. El calendari fins a l'acabament de la campanya li reserva aquests duels: Gironella (que es troba en zona de promoció d'ascens) a l'Olímpic, Montcada, Piera a l'Olímpic i, per acabar, visita a la Sabadellenca. Aquests tres darrers rivals ocupen la zona mitjana de la classificació. L'ideal seria segellar el més aviat possible el títol, que comporta l'ascens. Els conjunts que acabin entre la segona i la cinquena places disputaran una promoció d'ascens que sempre presenta incògnites. Els egarencs volen estalviar-se aquest trànsit, perquè saben que es troben a només quatre finals per a un somni.

Dr. Joan-Francesc Fondevila-Gascón

© - Terrassa FC Designed by: Icònica | Powered by: Intuix

© 2020 - Terrassa FC

Designed by: Icònica | Powered by: Intuix