Lleida-Terrassa FC: seguint la inspiració de la temporada passada

Lleida-Terrassa FC: seguint la inspiració de la temporada passada

El Terrassa FC, setè amb 33 punts i animat per la victòria per 1-4 al camp de l’Atlético Saguntino, visitarà el Camp d’Esports de Lleida amb l’objectiu de perseverar en la línia de la darrera visita i mantenir-se a la zona alta de la classificació. Els lleidatans són dotzens, amb 26 punts.

Terrassa FC Dissabte, 04 Març 2023

Els de Jordi López confien a repetir el triomf assolit la temporada passada, un 0-1 (Alberto Fernández) el 21 de novembre de 2021, que trencava una sèrie de més de 60 anys sense guanyar a la capital de la Terra Ferma. L’anterior victòria terrassista es remuntava al 16 de juny de 1957, a Segona Divisió, quan una diana de Nyers va segellar el 0-1.

Aquest curs, a la primera volta, egarencs i lleidatans vam empatar 1-1, amb diana de penal d’Àlex Fernández, ara en procés de recuperació d’una inoportuna lesió. El balanç amb els lleidatans és molt igualat: 30 triomfs del Terrassa FC, 28 empats, 32 derrotes, 119 gols rogencs i 113 lleidatans. Tanmateix, en títols (el criteri més rellevant), els rogencs superen els de Ponent.

La primera visita a Lleida es remunta al 12 de maig de 1923 (5-3). L’endemà, però, el Terrassa FC se’n va revenjar: 0-4 el 13 de maig de 1923. El següent carrusel de visites a Lleida va arribar els anys 40. El 9 de gener de 1944, a la Lliga de Tercera Divisió, Lleida i Terrassa FC van empatar 4-4 (Artigas, Olivé, Pérez 2). El primer triomf oficial es va produir al Torneig de Classificació, el 3 d’abril de 1945, per 2-3 (gols de Flotats, Albors i Pont). El Terrassa FC va conquerir el 29 de juny de 1949 el Trofeu Paños Devant.

Els anys 50 va arribar la major golejada de la història entre vermells i blanc-i-blaus. El 19 de juny de 1955, en un amistós, el Terrassa FC va vèncer el Lleida per 1-7, amb gols de Bagur, Guillamón (2), Diego, Brunet (2) i Vallverdú. Dos anys després va arribar el ja explicat 0-1.

Els anys 60 i els anys 70 les trobades es van produir a Tercera Divisió, i els 80 a Segona Divisió B. A inicis de segle XXI, a Segona B i a Segona A, es van reprendre els encontres. El 28 d’octubre de 2007, a Segona Divisió B, el Terrassa FC va esgarrapar un 0-0 de Lleida. Ara toca inspirar-se en el recent 0-1 i en l’encara més pròxim 1-4 a Sagunt.

Dr. Joan-Francesc Fondevila-Gascón

Foto: Marc Ferret

PATROCINADORs OFICIALs

 

ROGER ALBERT     MEDIOLANUM

 

ESTRELLA DAMM     CAMPING VIDRA

 

PATROCINADORS PRINCIPALS

 

TIO BIGOTES.          OMNIA BOOKS90           COCA COLA     .    

 

SPONSORS

capelli     UNANIME80     CRIMAR opt     SPORTAX     impulso 27 rfef

 

PARTNERS

 SCIENTEFFIC NUTRITION.    REVESTAISLA     HNOS BUENO     REVESTAISLA     MAXIMER opt

 

FUPAR opt    ALTEUAIRE opt     BORISDECOR     KORDAL VALLES     MEDIA NARANJA

 

BDSERVEIS70     DHHABITAT 70     FIOSAN 70     LLOIFER 70     CAVASA     FITTING STEEL

 

DOMIPLEC 70     TECFRED 70     MINIM70     PARC VALLES

 

ALES     CASAS     NOVELL     HOTEL TERRASSA CONFORT     MARENOSTRUM

 

THIS IS ART     O XTREME     URBAN PLANET

© - Terrassa FC Designed by: Icònica | Powered by: Intuix

© 2020 - Terrassa FC

Designed by: Icònica | Powered by: Intuix