En la temporada passada, tot i compartir categoria, els dos equips no van coincidir en estar enclavats en grups diferents. Aquesta vegada no ha estat així, i ambdós es troben enclavats al Grup 1. Els antecedents històrics i estadístics atorguen una clara supremacia terrassista: 5 triomfs, cap empat i una derrota, 19 gols a favor i 5 en contra.
El primer episodi de la sèrie arrenca el 24 de setembre de 2017, a la Lliga de Primera Divisió Catalana. A Sant Cugat del Vallès, el Terrassa FC va golejar l’antagonista per 0-6, amb repòquer de Plaza i un gol de Judit Domene. A la segona volta, el 28 de gener de 2018, l’Olímpic va degustar un 3-0 (Ballesteros i doblet de Plaza). Les egarenques eren líders, i s’acabarien proclamant campiones, amb el corresponent ascens. Aquella mateixa campanya, el 20 de maig de 2018, a la Copa Catalunya (primera ronda), el Terrassa FC va superar el Sant Cugat per 2-1, amb un nou doblet de Plaza.
Com que rogenques i santcugatenques van ascendir, el 2018-19 el derbi es va repetir a Preferent, i va somriure el Sant Cugat per 1-2 (Tomàs). A la segona volta, el 27 de gener de 2019, el Terrassa FC es va revenjar pel mateix resultat, un 1-2 materialitzat per Tomàs i Judit Domene. Les vermelles van acabar terceres i van ascendir a Primera Nacional. El darrer referent a Terrassa, el 12 de setembre de 2021, va aportar un 5-1 (Desi 2, Sánchez, Delba, Mengíbar). Per tant, i com a cant a l’optimisme, quan a la Lliga han coincidit Terrassa FC i Sant Cugat, les egarenques han ascendit.
Dr. Joan-Francesc Fondevila-Gascón
Foto: Marc Elvira