El balanç particular al llarg de la història beneficia clarament el Terrassa FC contra el filial del Valencia. Els vermells sumen 12 victòries, 5 empats i una sola derrota, 34 gols a favor i 20 en contra. A casa, el Terrassa FC roman invicte contra els valencians: 6-3-0, 18-10 en gols.
De fet, cal indicar que, en el primer encontre contra el Valencia (primer equip), el 30 de juliol de 1921, els egarencs van vèncer per 0-5, gràcies a quatre gols d’Argemí i un de Papell. En l’estrena a casa, el 17 d’abril de 1922, el Terrassa FC va guanyar el Valencia per 4-2 (Canals, Huesca, Fernández, Torrella).
Amb el Valencia B els duels es concentren els anys 90 del segle XX i a finals del primer decenni del segle XXI. A l’Estadi Olímpic, el primer envit és el del 12 de març de 1995, a la Lliga de Segona Divisió B, resolt amb un 3-1 per als terrassistes, gràcies a les dianes de Julio, Monllor i Alberto.
La campanya 1995-96 va arribar un 2-2, amb gols de Tapia i Campuzano. El mateix Campuzano, el 16 de març de 1997, va anotar el definitiu 1-0. I de nou Campuzano, juntament amb Chuli, van segellar el 2-0 del 7 de desembre de 1997. La ratxa va seguir el 12 d’octubre de 1998, amb un 2-1 gràcies al doblet de Gallego. La contesa amb més gols contra el filial ché a l’Olímpic és la del 19 de setembre de 1999: 3-3, amb cristal·litzacions de Pedro Riesco, Jaume i Manolo.
També a Segona B, i ja al segle XXI, el 7 de gener de 2007 el Terrassa FC va superar el Valencia B per 1-0, anotat per Tarrés. El 2008-09, els dos conjunts van empatar 2-2 (Boniquet, Jordi Martínez), i el 2009-10, el 22 de novembre de 2009, en el darrer partit entre els dos equips a l’Olímpic, el Terrassa FC va superar el València B per 2-1, amb doblet de Florian. Els vermells s’han d’esforçar perquè segueixi la tradició.
Dr. Joan-Francesc Fondevila-Gascón
Foto: Lluís Clotet