Els de Jordi López, amb 37 punts i novens, estan precisament empatats amb els saragossans, vuitens per la diferència global de gols, tot i que al final de la Lliga el que es tindrà en compte n’és la diferència particular. A tal efecte, en el partit de la primera volta, el 14 de novembre de 2021 els egarencs van batre l’Ebro de Saragossa per 1-0, amb diana d’Alberto Fernández. La lesió de Carlos Martínez va ser el contrapunt al triomf. Curiosament els rogencs es van situar novens aquella jornada, la mateixa posició actual.
Curiosament, terrassistes i aragonesos han sumat la mateixa trajectòria en els darrers cinc partits, el que els ha impulsat a la classificació. Al llarg d’unes jornades, l’Ebro havia sofert a la zona de descens, de la qual n’ha sortit fa setmanes. El Terrassa FC, a tres punts de la promoció d’ascens, i amb cinc de marge (la distància més àmplia de les últimes setmanes) sobre una possible promoció de permanència i sobre el descens, ha d’intentar emular la gran imatge del Municipal de Ca n’Anglada i deixar la salvació resolta el més aviat possible. Després, ja es podria somiar amb altres objectius, inclosa la Copa del Rei.
Els arlequinats aragoneses són el club del barri saragossà de l’Almozara. Fundat el 1942, aquest conjunt actua a Segona Divisió B. El 1961 es va refundar i es va inscriure a la Federació Aragonesa de Futbol. Després de la refundació, el club va jugar en categories regionals i a Tercera Divisió, on va debutar el 1990-91. El 2015-16 va debuta a Segona B. La millor classificació de l’Ebro a Segona B és la sisena posició de 2017-18. L’Almozara pot ser el trampolí cap a fites més ambicioses.
Dr. Joan-Francesc Fondevila-Gascón
Foto: Lluís Clotet