El balanç històric afavoreix lleugerament els egarencs. De 139 disputats, 54 triomfs afavoreixen el Terrassa FC, en 35 ocasions s’ha registrat un empat i 50 vegades s’ha imposat el Badalona. En dianes, els 252 gols rogencs superen els 237 badalonins. El darrer referent entre tots dos conjunts és el de la primera volta de l’actual temporada: el 3 d’octubre de 2021, a la Lliga de Segona RFEF, un gran Terrassa FC va batre el Badalona per 3-0, amb gols de l’enyorat Carlos Martínez, Lucas Viña i Àlex Fernández, de penal.
Les primeres visites terrassistes a Badalona es remunten a 1917, tot destacant un 2-2 el 18 de novembre de 1917, al Campionat de Catalunya de Primera, Grup B, segellat per Argemí i Torrella. El primer triomf a Badalona va arribar l’11 d’abril de 1920, a la mateixa competició, per 1-3. Després de diversos envits, el 12 de desembre de 1926, al Campionat de Catalunya de Primera, Grup A, tots dos conjunts van empatar 3-3 (Broto, Argemí i Papell).
El Terrassa FC, la sala de títols i trofeus del qual és la millor del Vallès, va afegir-hi un exemplar el 24 de setembre de 1927: la Copa Josep Maria Giralt. El Terrassa va guanyar el Badalona per 1-3, amb doblet de Broto i un gol de Torrijoan.
Després de veure’s les cares al Torneig de Consolació i de Classificació, i al Campionat de Catalunya de Segona Preferent, un amistós va aportar un triomf per 1-2, el 10 de març de 1940. El 5 d’octubre de 1941, al Campionat de Catalunya de Primera Regional, es va repetir l’1-2.
Els anys 50 els envits es van concentrar a Tercera Divisió. El 17 d’agost de 1957, en un amistós, els terrassistes van tornar a vèncer per 1-2 (dianes Arroyo i Ozcoz). Curiosament, ja als anys 60, el mateix resultat es va produir el 6 d’agost de 1961, gràcies a sengles gols de Pineda. El 4 de febrer de 1962, a la Lliga de Tercera Divisió, el Terrassa FC es va imposar al Badalona per 0-1 (Vega).
Precisament la Tercera Divisió va concentrar alguns partits d’inicis dels anys 70 i, després de la singladura del Terrassa FC a Segona A i B, als 80. L’11 de març de 1984, a Tercera, el Badalona es va inclinar davant el Terrassa per 0-2 (gols de Castillo i Saletes). Als 90, no va ser a Badalona, però sí en un camp neutral (Granollers) on, el 30 d’agost de 1992, l’any olímpic, el Terrassa FC va conquerir el Trofeu de Granollers en una apassionant final contra el Badalona resolta per 1-0 (Raúl).
La darrera victòria del Terrassa FC a Badalona es va donar el 30 de novembre de 2008, a la Lliga de Segona Divisió B, per un prolix 2-3, materialitzat per Blas, Curto i Jordi Martínez, el cueta. El darrer triomf contra els badalonins va ser èpic, i en camp neutral: el 4 d’agost de 2019, a la final del Torneig d’Històrics, un Terrassa FC arrauxat, amb l’esperit guanyador que històricament l’ha caracteritzat, va vèncer el Badalona per 1-2, amb gols de Virgili i Lucas Viña. El Terrassa FC es va proclamar per primera vegada campió del Torneig d’Històrics, tot remuntant. També va remuntar davant el Prat en el 4-3, amb un Aythami molt inspirat. Una inspiració necessària a Badalona.
Dr. Joan-Francesc Fondevila-Gascón
Foto: Juanma Medina Luque