Certament, el balanç actual dels set equips és de 49 victòries, 17 empats i 20 derrotes. El Terrassa FC com a club, en els 86 matxs disputats, acumula un espectacular 56,98% de triomfs, un 19,77% d’empats i un 23,25% de derrotes. En gols, el balanç és de 297 a favor i 141 en contra. Això suposa una mitjana de 3,45 dianes a favor i 1,64 en contra per partit.
Aquestes xifres confirmen una tradició històrica del Terrassa FC com a entitat al llarg de la seva centenària i gloriosa història: a més de conquerir nombrosos màxims títols estatals, catalans i internacionals, el còmput global de victòries i gols a favor és enormement favorable, el que consolida el rogenc com un club amb ADN guanyador, clarament el millor de la comarca i un dels millors de Catalunya.
Per disciplines, de moment el futbol masculí és el més moderat en xifres. És lògic, atès que tots dos equips van ascendir el curs passat i s’han d’afermar a les noves categories. Els de Jordi López sumen 6-5-7 i 19-22 en gols, i els de Damián Brocal, 5-3-3, 26-27. Ara mateix els aficionats ja signarien la permanència en què es troben tots dos conjunts, tot i que sembla que tocarà patir a Segona RFEF.
El futbol femení està protagonitzant una campanya brutal. Les noies de Roman Torrelles, a Preferent, són terceres, en plaça de lligueta d’ascens, i acabalen 8-4-2 i 36-16 en gols. Les de José Ezequiel Segura, segones a Segona Catalana i amb opcions d’ascens, sumen 8-1-1 i 58-11 en gols (inclosos un 16-1 al Sant Joan Atlètic Montcada i un 13-0 al Base Montcada B). De fet, si mantenen la línia d’aquesta temporada, aquest cap de setmana, contra el Martorelles, poden assolir el triomf 50 i el gol 300 del Terrassa FC. També ho podrien aconseguir el primer equip femení (favorit davant el Pontenc), el filial masculí (que rep el Llorençà) i el primer equip de futbol (que rep el Brea). El futbol sala descansa.
El futbol sala és un manà de saldos favorables. El primer equip, a Primera Catalana i dirigit per Ramón Cañellas i Diego Blanco, és líder amb set punts d’avantatge sobre el segon, i arrasa: 10-0-1 i un sangglaçant 88-33 en gols. El Terrassa FC de futbol sala és la millor opció per conquerir un títol aquesta temporada. De fet, seria el primer títol sènior del Terrassa FC com a entitat en aquesta secció, amb la qual cosa augmentaria el nombre d’esports diferents amb representació a les vitrines de l’Olímpic. A Tercera Catalana, els d’Àlex Fernández són segons, en promoció d’ascens i a tir de lideratge, amb 7-0-2 i 39-16 de balanç. Finalment, en futbol sala femení, les de Jordi Serra i Ayoub del Rif són cinquenes, amb un balanç de 5-4-2 i 31-16.
En resum, el Terrassa FC com a entitat està protagonitzant una campanya espectacular i prometedora. Ara mateix els dos equips de futbol mantindrien la categoria, el primer equip de futbol sala guanyaria un títol i ascendiria a Divisió d’Honor catalana i el filial disputaria la promoció d’ascens. En noies, el primer equip de futbol femení jugaria la lligueta d’ascens, el filial està lluitant pel lideratge i el futbol sala per la zona alta. El balanç actual com a entitat és tot un plaer per al terrassisme.
Dr. Joan-Francesc Fondevila-Gascón
Foto: Juanma