Granollers-Terrassa FC: primera visita de la fase d’ascens

Granollers-Terrassa FC: primera visita de la fase d’ascens

Un Terrassa FC animat pel triomf per 2-1 contra el Cerdanyola visita el Granollers en la segona jornada de la fase d’ascens. Els rogencs, amb 38 punts, estan a dos de l’ascens directe i han d’aprofitar l’avinentesa. El rival suma 33 punts i és sisè del grup.

Terrassa FC Dimecres, 14 abril 2021

En el balanç històric dels 120 partits disputats, els rogencs dominen amb 54 triomfs, 21 empats i 45 derrotes, 230 gols a favor i 214 en contra. El darrer referent, el 9 de febrer de 2020, va suposar un 0-1, gol de Coro, que va situar els vermells colíders.

El Granollers, nascut el 1913, ha actuat en nombrosos camps: l’Era del Baster, el Camp del Gas o el Municipal (ara Casal de l’Esport) del carrer Girona. En el primer matx a Granollers, un amistós el 19 de març del 1922, els egarencs van imposar-se per 1-3.

Els anys 30 els matxs van disputar-se en diverses competicions, com el Campionat de Catalunya de Segona Preferent, fase d’ascens (com ara) del Campionat de Catalunya de Segona Preferent el 1934 o Campionat de Catalunya de Primera, Grup B. El Terrassa FC va conquerir el 1936 la segona Copa Catalunya de la història precisament a Granollers, contra el Girona per 3-2. Els rogencs també havien guanyat la primera edició, el 1925. En el palmarès, els egarencs seran per sempre més els millors en la Copa Catalunya de l’era antiga.

Els anys 40 es van jugar conteses al Campionat de Catalunya i la Lliga Regional. Des del 1943-44, els partits es van donar a la Tercera Divisió i a la Copa Federació Catalana. En destaca un 1-4 el 18 de maig del 1944. Altres victòries terrassistes van ser un 1-4 (dos gols de Gaju, un de Darnés i un de Soriano) el 1951 i un 0-2 (dianes de Bagur i Guillamón) el 1953.

Els anys 60, a Tercera, van ressuscitar els matxs vallesans, com l’1-2 del 1968, amb dianes de Marín. Els anys 80, a Tercera Divisió, cal remarcar un 2-2 (Saletes i Morales). Aquella dècada els egarencs van adjudicar-se quatre Campionats de Catalunya sub-23 consecutius, competició de la qual són líders. El 1984-85 el Terrassa FC va superar una eliminatòria contra el Granollers (1-0 al carrer Girona, 5-2 a Terrassa, amb dues dianes de Fuentes i Saletes i una de Burgos). El Terrassa FC va superar l’Espanyol a la final. El 1987, Morales va materialitzar el 0-1.

El 1992 el Terrassa FC va conquerir el Trofeu Granollers en superar l’equip vallesà oriental i el Badalona (1-0 a la final, gol de Raúl). L’1 de novembre del 1992, a Tercera Divisió, el Terrassa FC va guanyar el Granollers per 0-1 (Raúl). El 0-3 (amb dos gols d’Arranz, un de penal, i un de Valls) del 2 de desembre del 2018 ha d’inspirar com el triomf del curs passat. Els de Juanjo García han de donar un cop sobre la taula en la primera sortida de la fase d’ascens.

Dr. Joan Francesc Fondevila Gascón

Foto: Juanma Medina Luque

PATROCINADOR OFICIAL

RIOS

 

ROGER ALBERT

 

PATROCINADORS PRINCIPALS

 

COCA COLA     CAMPING VIDRA     OMNIA BOOKS90

 

     TIO BIGOTES     ESTRELLA DAMM

 

SPONSORS

capelli     CRIMAR opt     SPORTAX     impulso 27 rfef

 

PARTNERS

 SCIENTEFFIC NUTRITION.    REVESTAISLA     REVESTAISLA.    CRIMAR opt.    MAXIMER opt

 

FUPAR opt    ALTEUAIRE opt     BORISDECOR     KORDAL VALLES     MEDIA NARANJA

 

BDSERVEIS70.    SIBARITEE70     DHHABITAT 70     FIOSAN 70     LLOIFER 70     MARGHE     CAVASA     FITTING STEEL

 

DOMIPLEC 70     TECFRED 70     MINIM70     PARC VALLES

 

ALES     CASAS     NOVELL     HOTEL TERRASSA CONFORT

© - Terrassa FC Designed by: Icònica | Powered by: Intuix

© 2020 - Terrassa FC

Designed by: Icònica | Powered by: Intuix